Hej, det här är jag... en konstnärlig ådra på fri fot

Jag sitter just nu på Birka Folkhögskola en bit utanför Östersund och ser regnet trilla ner från himlen. Runt mig finns betesmarker, vackra gamla röda hus med vita knutar, kor, hästar och Storsjön som breder ut sig framför mina ögon. Jag befinner mig här för att gå något som kallas Afrikalinjen och ett spännande år väntar framför mig, med fältarbete i Östafrika bland annat. Det är min tredje dag här på Birka och allt är nytt, spännande och givande.

Jag är en konstnärlig person ute på vift i den stora, vilda världen. Jag kallar mig konstnärlig för då jag tappar bort mig själv i konstens och skapandets värld finns inga begränsningar för mig, jag är nästintill okontaktbar under den tiden.
Jag älskar musik, jag älskar att måla, jag älskar att skriva, jag älskar att skapa och framförallt älskar jag att leva. Även om livet inte alltid är lätt försöker jag leva det av glädje och var dag försöka skratta... för visst finns det något som säger att "-ett gott skratt förlänger livet?".

(Kolla in min myspace sida och lysna till musiken; www.myspace.com/scarlee11)

Jag är snart fyllda 20 år och funderar fortfarande lite på vad jag vill. Tjugo år kanske inte är så många år på nacken och kanske är tiden inte så knapp som många i min ålder tror… denna stress kring jobb, framtid och karriär… är den verkligen nödvändig? Behöver det verkligen vara ett stressmoment? Vem/ vad/ vilka skapar denna stress egentligen? Har man ett val?

Jag ser detta år här på Birka som ett ytterligare sabbatsår efter min gymnasietid som för mig var en tid av mycket stress och press, många känner säkert igen sig (?). Jag bestämde mig för att arbeta efter gymnasiet istället för att plugga vidare och det känner jag idag var rätt val för min del. Att komma ifrån stress, prestationsångest och andra krav som präglar en under de åren i ens liv gjorde jag genom att välja arbete före vidareutbildning. Ett plus också är ju att jag nu faktiskt vet mer precis vad jag känner för i mitt liv och kan börja min vidareutbildning med mera kött på benen, enligt mig själv.

Nu ska jag in i en ny värld i internetvärlden och hoppas på lyckad framgång. Tanken är att kunna följa mig udner min tid i Östafrika och kanske få smak för ett sådant här äventyr. Även är tanken att jag genom denna blogg ska kunna visa min konst för omvärlden, för jag vill beröra... om inte så med musik så med konst eller ett skratt kanske. 
Hoppas jag kan ge inspiration via min musik, min konst och mitt skrivande till er där ute.

Tack och god natt

Charlotte Stålgren

25/8-10



Kommentarer
Rob

Heart You!

2010-08-26 @ 21:12:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0