Vackert och mysigt och kaffereps-feeling...


Ja... har man inte en underbar man som bringade hem en rosbukett på alla hjärtansdag!?

Ja rosen är en vacker blomma, den är även den någon som bringar något vacker och extra i hemmat precis som orkidén tycker jag. Om man bara kan glömma för en stund vilka som ligger bakom blomsterindustrin och hur den går till, etc, etc...



Inredning i fönster. Varför inte ställa en söt liten muffin med sockerbitar i bredvid en vacker och elegant kakburk med biscottis i fönstret? Alltid redo för kafferep, inte sant?
Jag älskar min julklappsvinst i julklappstävligen på jobbet, muffinsen. Den är bara för söt och passar så bra för att göra bordet, fönstret eller bänken pyntat.



Ytterligare en vacker skapelse bredvid en annan. Kakfat a lá pojkvännen. Ja, denna skapelse har min pojkvän snickrat ihop påhittig och händig som han äro. Han är en begåvning vad gäller att skapa, kanske därför vi passar så bra ihop... samma intressen... vad gäller vissa saker.

Kakfatet passar även att ställa på bordet och simsalabimmmmm så har man ett nästintill färdigstylat kaffereps -bord av gammal karaktär. Man behöver bara matchande koppar till.. och vilken tur att de står och väntar i mitt köksskåp då.

Hoppas denna dags blogginlägg gav lite inspiration...

Ciao!!!

//Lotta



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0