Utställning unga magasinet!

Hej. Nu var det dags igen, ingen vidare aktivitet här på min blogg ber om ursäkt, bör bli bättre men tiden räcker inte till eller jag prioriterar annorlunda antar jag. Jag ska nu ha utställning med 16 alster och ser framemot detta. Lokalen denna gång känns rymlig och ljusläggningen inspirerande. 16st alster, ja vad ska man säga hur blev de så många? En del tavlor har stått och dammat en del hemma i garderoben, bakom byråer och annat... Jag har tagit fram dem då inspiration och kreativitet pockat på och åter väckt känslan jag en gång haft för verket.
Ännu en gång vill jag visa på kvinnans styrka med hjälp av form och färg, utan att behöva bli allt för politiskt involverad. Kvinnan är en central punkt i mina tavlor kanske kan man även beskåda de olika känslouttrycken i deras ögon och ansiktsuttryck. Känslor som återspeglar kvinnans känslighet och mångsidighet. Inte menat så att män inte har några känslor, men vist finns en myt om att kvinnor är mer komplicerade och känslosamma. Kvinnan idag är även mer utsatt för det ideal som finns i samhället, detta kan även det beskådas i de mer avklädda punkterna i verken. Kvinnan har anledningar till de yttrycken de visar på mina alster. Tolka bäst ni vill och låt ögat fröjdas.
Kom och titta Sundsvalls bor på Unga magasinet, vernissage på ons den 4 sep 17-19. Ciao/ Charlotte


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0