Ja, jag har fastnat i cupcakes, inrednings och skapande hysterin!

 
Ja... gammal stil har alltid varit i min smak. Det lantliga, oemotståndliga och mysiga miljöerna från förr försöker "ALLA" efterlikna och återskapa i sina hem idag. Att blanda modernt med gammalt är också det något populärt kan jag dra slutsatts om av det jag läst och sätt i inredningstidningar och olika hem. Tänk att -"What comes around comes back around..." som man säger! 

PÅ detta foto får tulpanerna ge färg i det vita, fräscha omgivningarna. Vitt... DAGENS FÄRG. Men jag måste säga att lite färg gör sig bra.

 
Klockan stod i huset då killen tog över det och det är vi mycket glada för, det vill jag lova. Vart hittar man en sådan lite billigt idag?? Det vet i alla fall inte jag.
Det vackra tallriksstället (LOPPISFYND) gör sitt på väggen och ger färg i rummet. Karl Larsson motiven syns på nära håll och det gör bara det att stället/ hyllan får liv och en historia. Det 100kr loppishyllan + tallrikarna fick lite färg och simsalabimmmmm!



Åh... ja, cupcakes... de har frälst mig dessa skapelser. Tänk den goá krämen med färskost, citrus, florsocker och kärlek som smetas ut över den fylliga fluffmuffinsen!!! Mmmmmmumma! Bara den kan man äta som den är. Och då dessa muffins som innehöll blåbär och vitchoklad mötte mina smaklökar... ja, lite frälst blev man som tidigare sagt helt klart.

Kolla in Leila Bakar -recept så får du inspiration till cupcakes! Kanske blir du oxå en smula frälst...

Ha en underbar kväll mina vänner!//Lotta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0