BLOMSTER....



Blomorna fick lufta sig ute en dag då värmen på uteplatsen översteg 25gr o solen stekte mina små kinder så de blev röda o solmärkta. Längtar tillbaka till denna dag, men hoppas det kommer fler.




Det blev en ny bro-utsmyckning eftersom jag var så stressad att sätta ut penseérna så de blev inte så fina, utan blommor o tillsammans med utblommade påskliljor blev det droppen... nya blommor, men denna gågng blommor som förhoppningsvis klarar sig år efter år... Hålla tummarna! 

Vackra små stenpartiväxter är min största favvo just nu i blomrabatten... bättre köpa fleråriga växter än säsongsbetonade... tänk vilket slös med pengar.
Nu är det rabatter överallt i trädgården snart o häromdagen fick jag ett plommonträd av en väninna o då blev det till att börja gräva o förbereda inför gången till växthustet, som just nu är en dröm men förhoppningsvis en som går i uppfyllelse. 

Hålla tummarna på den oxå. Tacl för titten. Nu åter till bakning av björnkaka inför besök hos pojkens mormor o moffa:)
Ciao



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0