Vad är att hitta sig själv?!

Är man inte alltid sig själv? Då någon säger till en att man måste stanna upp för att hitta dig själv... ja vad menas egentligen då? Enligt mig är man nog alltid sig själ  med ner å uppgångar i livet. Så medans man hittar sig själv ska man ju leva sitt liv då man är sig själv, för allt man gör gör man väl för att man vill... man är sig själv. Ja, kanske blev det surrigt men kanske någon förstår mig... 
 Många krav på oss idag som människor...ung som gammal unga ska leva livet, inte binda sig, resa jorden runt, hitta sig själv, förverkliga sina drömmar innan det är för sent... gammla ska vara förevigt unga! Är denna bild jag ger skev, eller är världsbilden skev Någonstans har det gått snett!
Då dessa krav ställs på en är det inte lätt att känna vad man verkligen själv vill, man drivs då utav vad andra säget eller utav den bilden man har utav hur det bör vara eller ska vara...?! Hur är det då möjligt att ta ett beslut som man själv tycker känns rätt? Om man som ung ska börja plugga så ska man ha ett utåtriktat liv, helst sthlm/ uppsala/ göteborg. Leva livet, ha en stor kompiskrets, vara singel, leva som man ska då man är ung fast allt detta förståss efter jordenrunt resan oså...
 Då man då lever som jag just nu... i ett litet hus strax utanför stan, måste åka bil till jobbet, ingen större kompis krets några goa å nära vänner, de flesta på håll, i en mindre stad i norrland, har en underbar pojkvän, allt är inte jämt på topp och nån plan på utlandsstudier eller plugg i uppsala/sthlm/ göteborg eller jordenruntresa ligger väldigt långt bort... ja vad är man då? "Har man inte hittat sig själv då?" Bör man vara som man ska som ung? Jag tänker säga bullshit till det!
Jag trivs här efter ner å uppgångar. Sådana manhar på vilket ställe man än bor på. Jag målar, dansar och omsluts utav snälla och goa människor och ja jag kanske väljer distansstudier i 3års tid  bara för att få bo kvar på denna plats för just nu är jag färdig med att flytta på ett tag!
Äntligen trivs jag på mitt jobb, äntligen känner jag en gnutta sinnesro... jag är inte klar här och innan jag kom hit flängde jag runt hit och dit, flyttade fram å tillbaka, reste till BCN och Afrika och upptäckte att det var inte på det viset jag skulle "hitta mig själv" !
Jag ska vara lycklig nu och man bör nöja sig med det man har utan att begränsa sig... men det är inte lätt att vara i ung idag!
ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0