Kärlekens visa...

                              

Sara Dawn Finer sjöng kärleksvisan på en utav Viktoria och Daniels (kronprinsessan Viktoria och hennes make Daniels) alla fester innan bröllopet som skulle äga rum i huvudstaden. Den sången grep tag om mitt hjärta där jag satt i den gamla, mörkblå, extremt fula soffan som Andreas fått av en kompis som "inflyttningspresent" då han flyttat till det hus vi bor i idag... han och jag. Den där texten, den där melodislingan och det budskap som den låten bär med sig riktigt tilltalade mig på ett alldeles särkilt sätt. Så vacker... en sådan naken och fullständigt totalt ärlig textslinga riktigt trycktes mot våra hjärtan och låten blev VÅR!

Det kanske kan låta klyschigt att skriva om kärlek, för så många andra gör det ju och många andra gör det ju så bra också men vist är kärleken ett stående ämne i alla tider? Kärlek finns ju alltid runtomkring oss mer eller mindre. Kärleken består och den bor inom oss.
Då jag träffade min andra del av mitt hjärta, den som gjorde mitt hjärta komplett... ja, då kände jag äkta kärlek. Och den var vacker, en underbar känsla. Jag blev naturligtvis tvungen att köpa CD:n som låten fanns på och då den skivan visade sig innehålla många av de låtar som jag bär nära mitt hjärta då blev skivan som en kärleksförklaring. En kärleksförklaring mellan mig och mitt hjärta.
En kärleksförklaring där kärleksvisan spelar en stor roll.

När jag träffade min pojkvän då trodde jag inte att någon skulle vilja ha mig för den jag var, jag hade alltid gjort till mig lite för att passa in med killar. Inte det att jag varit den mest populära heller hos ALLA killar, i alla fall inte vad jag vet, men inte hade jag fullt ut kunnat vara mig själv heller med dem. Jag behövde en kille precis som Andreas som visade fullt uta att han ville ha mig, mig, mig och åter igen mig! -Helt och hållet som den JAG är! Det är just det jag älskar med honom. Han vill ha mig för den Jag ÄR, och lätt är det inte att träffa en sådan kille! Sen att han ser mig, älskar mig och värnar om mig och mycket, mycket mer det är även det mycket svårt att finna i en person tycker jag, som jag sökt. Tillslut då jag gav upp då fanns han där vid min sida som nerflugen från ovan.
"You cant´s say no to me -Tiger Lou!" Lyssna in den på Spotify! Den låten skulle passa här om jag var sommarpratare på P1 någon sommar...

See you soon!
Nu blir det lite Joan Baez och äppeljuice!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0