Hösten är kommen...

                                

Ja, nu är det dags igen för kyla, snö och mycket kläder på. Dags för halka, svårstartade bilar och skrapning av rutor. Men jag tycker det är ganska charmigt faktiskt. Jag tilltalas av vintern. Jag tycker den är vacker och kylan är uppfriskande, men det gäller att man klär sig rätt naturligt vis. Det är ju inge roligt att frysa, det kan vara bland det värsta. Och innan kylan och snön faller på vår omvärld så har vi den vackra hösten som man ej får glömma. Just idag kanske inte vädret är så vidare härligt... regningt och plusgrader. Men när solen tittar fram och skiner på de vackra löven i alla dess färger då njuter jag. Då är hösten som allra finast och mest givande. 
Jag älskar hösten då.

Idag började jag morgonen med en promenad, trotts det tråkiga vädret men det var bra härligt ändå. Jag behöver verkligen få gå ut och gå helst en gång om dagen för att må så där bra i både kropp och stjäl. Eftersom jag inte blev väckt utav något dagis som ville ha min hjälp idag så blev det en hemma dag, sånt man får ta. Inte det att jag inte trivs hemma, jag trivs jätte bra. Vi har det så mysigt här. Men jag mår som allra bäst då jag får jobba. Jag vill göra nytta, tjäna pengar och träffa människor... då mår jag som allra bäst. Osså ut och gå då jag kommer hem förståss.

Jag har ialla fall hunnit med och haft inspiration till att skapa höstplanteringar ute på gården. Jag tycker det är så roligt att få pyssla på med blommor, färg, form och design. Både inne och ute, det är det bästa. Om jag inte känner inspiration eller ork under en lång period till pyssel, bakning, att laga mat och hålla fint omkirng mig då mår jag dåligt, helt ärligt. Klart att man kan känna att mann ibland inte orkar, det är helt okej. Men jag är en inspirations människa, en liten konstnärsstjäl som bara måste få skapa. Sån är jag.

 

Häromdagen vakande jag upp men jul-känslor. Är det konstigt? Jag tror inte iallafall det. Jag tyckte bara att då man vaknar av att solen skiner in genom fönstret, av att frosten har lagt sin mantel över alla små grässtrån på vår matta, då det är minusgrader och friska vintar och då man startar morgonen med en kopp varmchoklad och tända ljus... då är det väl inte så konstigt att man får julkänslor!?


 
Men idag har jag varken julkänslor eller riktiga höstkänslor idag ha jag bara pysselkänslor. Men det är inte fy skam det heller. Jag fortsätter dagen med att bara sitta i soffan, skriva lite till, läsa lite ur "om jag kunde drömma..." och kanske åka och sköpa en inpackning till mitt hår och ha en riktig -Ta hand om mig själv-dag?! För det tycker jag att man så ofta som möjligt är värd att ha.

Tack för mig och på återseende.
Lotta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0