Vad är väl ett hem utan känsla, omtanke och värme?


Ja, jag bara älskar då kreativiteten slungas över mig och skaparglädjen tar över. Jag har både kuddar, fler tavlor och annat med den här texten på... men jag kan inte hjälpa att jag blivit lite trollbunden av den. Jga har fastnat lite i text och budskaps träsket för tillfället. Alltså att göra tavlor med vackra texter och textsnitt på är för mig väldigt givande och vackert. De passar i vilket hem som helst, vilken vrå som helst står ut med ändå inte... Jag tror mig kunna dra slutsattsen att den även passar i den idag aktuella inredningen som hägrar. Denna tavla, som är till slau, sprider nu omtanke i vår hall på vår övervånning.



Denna lilla ängel var faktiskt en gåva av min syster i julklapp. Den pryder nu vår vägg i köket och sprider där värme och glädje. Dessa "shabby shick", rost-slitna gammeldagsa väggbonader som nu för en tid arit på tapeten är faktiskt riktigt fina. De finns gärna med änglar, rosor eller texter och de går ju att sätta vart man vill. Jag gillar just den där rostiga känslan som de har.



Och så tillsist den vackra blomman som är min favorit, vad bringar den till hemmet?
 

Jag då var det väl bara känslan kvar... Den här växten, som så omtalad i förra inlägget, sprider verkligen känsla i vårt kök på vårat hemmasnickrade köksbord med symaskinsunderrede som "ben". Just den här bilden fokusrera på blommans vackra kombination av färg, form och elegans. Blickar man lite länge upp på bilden ser man ett gammalt fönster som förmodligen en gång i tiden suttit på mormor ladugård bara det en underbar känsla tycker jag. Lampan ett loppisfynd!!! Ett fynd så äro även kuddarna, fast de tänker jag ej berätta vart jag hittat... hemlis:)

Hoppas ni denna dag njutit av mina textinlägg och min beskrivning på vad ett hem med känsla, omtanke och värme kan betyda för mig!

Ciao!

Lotta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0