Brödbakning



Mormors Tekakor, som de kallas.
Ja, idag blev en bakdag o jag lovade ju att visa mitt resultat av dagen igår. Jag hittade detta recept i Hembakat, denna mån. bilaga och det var hur enkelt som helst o jästen gick hur bra som helst att få till. Brukar annars ha lite fobi kring jäst-tillagningen... men way worry, be happy:)


Resultat efter ugnsstunden. Gyllenbruna o supergoda tekakor.
Ja, faktiskt första gånger jag gör tekakor, första gången jag bakar bröd helt från grunden faktiskt, annars har jag... (psst...) använt fuskpåsen, en sådan där färdigblandad som man bara blandar i vatten o torrjäst i...
Men nu ha jag spräckt den bubblan och börjat från grunden istället och det är mycket roligare och extremt mycket godare. Nästa gång -Brödbakning står på schemat... då blire torkadfrukt bröd med hasselnötter.


Japp, dags för kaffebjudning med mormor Olga & morbror Ola. Ja, nog vare gott. Och då mormor ger ett bra betyg då är det BRA, för sånt kan hon gammal som hon äro:)

Ses nästa gång.
Ciao



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

charlottestalgren

DRÖM OM MORGONDAGEN MINNS GÅRDAGEN LEV IDAG...

RSS 2.0